ss Rotterdam

  • Location and surroundings
    At the coast & By the river
  • Capacity
    2-3500 persons
  • Atmosphere and appearance
    Maritime
  • 15 spaces

Part of

  • Westcord
  • Dutch Venue Association

About

ss Rotterdam ligt permanent in de Rotterdamse haven en heeft zij volledig uitgeruste ruimtes voor een meeting, een meerdaags congres of een groot personeelsevent.

ss Rotterdam, The start of new memories

Duizenden passagiers werden uitbundig uitgezwaaid of feestelijk verwelkomd in de havens in de jaren dat het ss Rotterdam in dienst was van de Holland - Amerika Lijn als lijndienst en cruiseschip. Sinds 2010 heeft La Grande Dame nog maar één vaste thuishaven in het centrum-zuid van Rotterdam aan de kade van Katendrecht, waar zij tegenwoordig dient als hotel, evenementenlocatie en attractie.

“Het ss Rotterdam biedt elke gast een unieke ervaring met een werelds uitzicht op de magische skyline van Rotterdam.”

Meetings & Events
Het ss Rotterdam verzorgt het plannen, organiseren en uitvoeren van uw inspirerende meeting, meerdaagse congres of onvergetelijke personeelsevenement. Het ss Rotterdam kent prachtige authentieke zalen die zijn voorzien van alle moderne faciliteiten. Er zijn diverse break-out rooms zoals een prachtige Grand Ballroom, een hemelse Sky Room, de schitterende Odyssee Room en La Fontaine Room (de voormalige dinerzalen) en een uniek Theatre dat plaats biedt aan 500 gasten! De volledig uitgeruste ruimtes op het schip zijn geschikt tot 3.500 gasten. Combineer enkele zalen en onderbreek uw bijeenkomst met diverse culinaire breaks, of sluit de dag af met een informele borrel of een gezellig diner. 

Hotel & Restaurants & Rondleidingen
De mogelijkheid bestaat om tijdens uw evenement te overnachten, want aan boord bevindt zich tevens het 4-sterrenhotel. Het hotel telt 254 hotelkamers, verdeeld in drie bijzondere thema’s: Manhattan, Bahamas en Original. De thema’s zijn gekozen naar de cruises die het schip in vroegere tijden heeft gemaakt. Begin uw dag met een uitgebreid Internationaal cruise ontbijt in het ongedwongen restaurant Lido Grill, borrel ’s middags in de Captains Lounge of de Ocean Wine Bar en sluit de avond af met een culinair diner in de Club Room. Als u uw gasten extra wilt verrassen tijdens een bijeenkomst, wat dacht u dan van een rondleiding die laat zien wat een groot cruiseschip allemaal in huis heeft en hoe het leven aan boord er vroeger uitzag?

Escape Rooms
Geef uw meeting aan boord een extra impuls door middel van een uitje in één van onze escape rooms, de koelcel of de metro. Deze ruimtes zijn gelegen op het D Deck dat zich onderin het schip bevindt. Tijdens het ontsnappingsspel is samenwerking tussen de deelnemers een vereiste om de juiste aanwijzingen en codes te vinden, de juiste verbanden te kunnen leggen en om de raadsels uiteindelijk op te kunnen lossen. De deelnemers krijgen slechts 60 minuten de tijd om te ontsnappen! 

Totaalorganisatie
De combinatie van het 4-sterrenhotel, 12 prachtige authentieke zalen, 29 moderne meeting rooms, eigen catering, goede bereikbaarheid, de beste nieuwe techniek en de authentieke inrichting zorgt ervoor dat het ss Rotterdam een aantrekkelijke vergader- en evenementenlocatie is. Een bijeenkomst aan boord betekent dat u volledig wordt ontzorgd. 

Bereikbaarheid
Het ss Rotterdam heeft een centrale ligging en is gemakkelijk te bereiken met de auto, openbaar vervoer, shuttle service en voor de ultieme maritieme beleving kunt u ook gebruik maken van de snelle watertaxi. Daarnaast biedt het parkeerterrein voor de deur plek een circa 580 auto's.

Neem vrijblijvend contact met ons op! Vul het informatieformulier in of bel ons.

Facilities

Suitable for

  • Dinner

General facilities

  • Elevator available for all floors
  • Outdoor space(s)
  • Overnight stay possible
  • Terrace
  • Wheelchair accessible
  • Wheelchair accessible toilet
  • hotels within walking distance

Culinary options

  • Restaurant present

Sustainability

  • Electric charging stations
  • Heat pump
  • Plastic, paper and glass are collected separately

Technical facilities

  • Basic AV set
  • Bring your own AV company
  • LED lights in desired colour
  • Own online event platform
  • Professional lighting
  • Technical expert on site
  • WiFi
  • Wired internet access possible

Entertainment

  • Complete DJ set available
  • DJ Allowed
  • DJ booth available
  • Microphones available
  • Music band allowed
  • Party inside possible until 01:00
  • Unavailable:Party outside possible
  • Sound limit

Other facilities

  • Accessible by water taxi
  • Unavailable:Cars can be driven inside
  • Charging stations for electric cars
  • Unavailable:Dogs allowed
  • Parking nearby possible
  • Private parking space - 560 parking spaces on site
  • Shuttle service available
  • Unavailable:Trucks can be driven inside
Afdeling Meeting & EventsEvent Manager
  • Direct contact with the venue!
  • No extra costs
Afdeling Meeting & EventsEvent Manager
  • Direct contact with the venue!
  • No extra costs

Indoor Spaces

Odyssee Room

Surface
403.92 m2
Capacity
Up to 450 people

Grand Ballroom

Surface
320.76 m2
Capacity
Up to 500 people

La Fontaine Room incl. subzalen

Surface
379.82 m2
Capacity
Up to 450 people

Theatre incl. Balcony

Surface
268.34 m2
Capacity
Up to 500 people

Queen's Lounge

Surface
644.09 m2
Capacity
Up to 450 people

Ambassador Lounge

Surface
320.37 m2
Capacity
Up to 150 people

Card Room

Library Room

Smoking Room

Sun Room

Capacity
Up to 60 people

Tropic Bar

Glass Encl. Promenade (2x)

Capacity
Up to 200 people

Sky Room

Capacity
Up to 60 people

Meeting Rooms Main Deck

Capacity
Up to 20 people

Executive Boardrooms Sun Deck

Capacity
Up to 60 people

9.4 (2 reviews)

The overall score is based on multiple sources. This may differ from the reviews shown.

  • Tendering process
    8.5(2)
  • Appearance
    9.5(2)
  • Location
    10.0(2)
  • Parking
    10.0(2)
  • Service
    9.0(2)
  • Overnight Stay
    10.0(1)
  • Price/Quality
    9.0(2)
  • Food & Drinks
    9.0(2)

Location and surroundings